GameCon očima KoRH, jaký byl?

KoRH | 23. července 2010 | kategorie: con reportáž

Vrátili jsme se z zážitky, setkáními, párty i prací nabitého GameConu 2010. Co jsme přivezli, a jaký GameCon doopravdy byl?

Ano, opravdu byl úžasný. Byl veselý i smutný, nevázaný i vážný. Organizace zvládnutá na jedničku, chybiček jen po skrovnu. Organizátoři velmi ochotní a příjemní (všichni, se kterými jsme měli možnost se potkat).

Možnosti vyzkoušet si první komorní larpy

Previous Occupants - byla fajn věc, ve které měl člověk obrovský prostor pro vlastní kreativitu. Asi by se mi to líbilo ještě víc, kdyby páry hráli lidi, kteří se znají, mohlo by to vést k větší otevřenosti. Stejně taky hru ovlivnila dost nevyrovnaná úroveň hráčů. Ale i přesto jsem si Previous Occupants užila a určitě mě nalákalo zkusit si při další příležitosti i nějaké jiné hry této formy.

Podraz - líbila se mi jednoduchost hry, navnadil mne na larpy "take and play", které si můžu zahrát kdykoliv i s kamarády, kteří je běžně nehrají. Velmi pěkně zahrané (thx to Roslav), podbarvení hudbou krásně dokreslovalo scénu. Málo imerzní, výstřelům z pistole jsem nevěřil a hraní prostřelení kolena nevěřím nikomu. Hráčka šviháka Swana letmo zmínila, že měla do hry málo informací.

Duo Ecthelion s Erricem křtí hru „Rukověť mága“

RPG pod vedením jejich autorů

Příběhy impéria - Je znát, že Ecthelion^2 umí vést hru, byla to má první hra v systému sázek a bodů osudu, u které jsem se konečně naladil na vlnu narativního hraní (nevím, jestli díky kvalitě vypravěče nebo postupných zkušeností). Hráči byli různorodí, hráli skvěle. Po hře hodnotili všichni kladně výtržnosti na párty elfů a nikomu se příliš nelíbilo únavné vyšetřování vraždy. Jsem tedy jediný, který měl jiné priority v hraní. Těším se na slíbené srovnání jednotlivých běhů od autorů.

Špína byla v tom vedru téměř nutností, ačkoliv nejsme fandové těch aktivit, ze kterých nula od nuly pojde. Díky Lorgimu za úžasné pitivo.

Tajná párty hodnocena kladně (Shantel rulz), ačkoliv nad ní probíhala ještě jedna undergroundová. Druhá, veřejná párty už tolik kladných bodů nezískala - DJ s košilí v kalhotech byl předzvěstí výběru hudby, světlo i malý taneční parket nevěstilo nic dobrého. Vzdálenost od GameConu také udělala své.

Těch pár přednášek a diskusí, co jsme stihli

Spravte hru ako eště nikdy predtým - Přednáška o "jeepech" kvalitní a přelomová - první autoři (které známe) vydávající hry "take and play", s jasnými názory i pozadím.

Tajemství ženské linie - zazněla hromada zcela konkrétních a užitečných věcí - jaký má být poměr žen a mužů i čím poměr zvýšit. Korekce diskuse zcela ideální, zakončení v čas, kdy mělo být.

Realita je hra - mluvilo se především o zahraničních ARG hrách - zahraničních proto, že české zatím nejsou. A tak nám zbývá jen čekat a doufat, protože z toho, co jsme se dozvěděli, musí být zahrát si něco takového fakt super.

Titulní motiv larpu „Za oponou“

Jaký byl larp organizovaný námi - Za oponou?

Špatný pro nás, lepší pro hráče. První polovina hry šlapala vícemeně slušně, druhá polovina se začala táhnout a závěr vyšuměl do ztracena.

Hodnocení od hrstky hráčů bylo od zcela negativních po zcela pozitivní.

Popel si můžeme sypat ale na vlastní hlavu, protože delší čas na hledání a ladění chyb by hře určitě prospěl. Ani organizátoři tedy nejsou dokonalí, a nám nezbývá, než to zkoušet dál.

Proč se KoRH nehodí pro organizaci GameConu?

Pokud má KoRH koule na organizaci GC, má koule i na to mít nějaký přístup který se snaží dělat. GameCon je ale jiná a jinak dělaná akce, a s naším přístupem ani dohromady nejde. Na organizátory snažící se do všecho vrtat a všechno kritizovat a měnit není nikdo zvědavý, a ani nikdo z nás takovým organizátorem být neouží.

Přes to ale GC je (a věříme že i bude) super akce. Už víme, že se našlo dostatek nových a talentovaných organizátorů a tak GameCon přežije. Fandíme novým organizátorům a držíme palce, ať si GameCon udrží svou úroveň.

A co byste teda změnili?

Především, my děláme larp. Děláme ho tak, aby nás to bavilo a naplňovalo, a máme sakra dobrý důvod, proč místo toho ani neprovozujeme pizzerii, ani nepořádáme ilegální závody, ani nesvoláváme cony. Protože s naším přístupem k larpu by cokoli ostatního zmiňovaného těžko fungovalo. Kdyby nám chlápek držel u hlavy pistoli a nutil nás organizovat con, asi by vypadal mimo jiné následovně:

• Měl by mimimum výhod pro organizátory typu trička zdarma
• Měl by veřejně dostupné účetnictví
• Zaznamenávaly by se na něm přednášky (i v případě horšího PR)
• Bylo by tam minimum alkoholu a probdělých nocí, více rozvoje a informací na úkor bavení se, a minimum výplňových aktivit

Otázku, jestli byste na takový con jezdili, si pak snadno můžete zodpovědět sami...

... co už nikoho nezajímá

Kdo nás umístil do třetího patra? Než nás napadlo přesunout “command center” do prvního patra, vyběhali jsme asi tak milion schodů. Z druhé strany, díky za super sousedy a sdílené balkony :-)
Speciální poděkování Skewovi a Newmanovi, že nám pomohli zachránit larp, Androsovi a Dulimu za hraní CPs a Dmitrymu za jeho výdrž, než se dostal na scénu.
Jezevče, jsi kanec :-), Lischai, pěkný start, ale na průběhu závodu budeš muset ještě zapracovat.

Fotky z GameConu 2010

KoRH na Facebooku | Vygenerováno za 0.047 sekund - Design by Godric © KoRH 2003-2024